"They laughed when I sat down at the piano
but when I started to play..."
"They laughed when I sat down at the piano
but when I started to play..."
Een salespage schrijf je heel eenvoudig aan de hand van de AIDA Formule. De headline hierboven grijpt de aandacht al (attention).
Vervolgens kun je overgaan tot de 'interest'. Hier vertel je iets over jezelf wat relevant is voor je doelgroep. Je identificeert je met je lezer. Je kunt bijvoorbeeld beschrijven hoe jij een bepaalde uitdaging in je leven hebt overwonnen.
Een lezer met hetzelfde probleem / uitdaging zal zich hiermee identificeren en jou als ervaringsdeskundige zien. Hetgeen voor jou de oplossing is geweest vormt meteen het product wat je op deze salespage wilt verkopen.
Probeer alles wat je schrijft te onderbouwen met afbeeldingen waarop je boodschap eveneens duidelijk wordt. Een afbeeldingen zegt meer dan duizend woorden.
Schakel over van ‘interest’ naar ‘desire’.
Creëer een behoefte bij je lezers, maak hen hongerig!
Je kunt nu overschakelen naar de volgende stap in de AIDA Formule. Bij de 'Desire' wek je een behoefte op bij je lezers. Je maakt hen hongerig naar jouw product en oplossing voor hun probleem. Je kunt hiervoor voordelen van jouw product benoemen. Bijvoorbeeld door opsommingen te gebruiken: